תפריט

גניקומסטיה

  • מהי גניקומסטיה- גניקומסטיה הינה צמיחה יתרה של רקמות השד והשומן. היא עלולה להיגרם כתוצאה משינויים הורמונליים, משינויים משמעותיים במשקל, מנטילת תרופות מסוימות, מצמיחה חריגה של בלוטות החלב ומהפרעות בתפקודי הכבד.
  • סיבות נוספות- ישנם מקרים מעטים בהם הגורמים לתופעה הם צריכת אלכוהול או סמים מסוג מסוים, ובמקרים אלו מומלץ לבצע בדיקה שתקבע אם יש בכלל טעם לגשת לניתוח.
  • מהו ניתוח להקטנת חזה- ניתוח הקטנת חזה לגברים הינו הליך קוסמטי במהלכו מוסרים שומנים ורקמות חזה, במטרה להקטין את החזה של המנותח.

גניקומסטיה אצל גברים


בדיוק כמו לנשים, גם לגברים יש רקמות שד, וההורמונים שבגופם משפעים עליהן. בתחילת גיל ההתבגרות חלה אצל כל המתבגרים עלייה בכמות ההורמונים שמשפיעה על התפתחות החזה. ישנם בנים בגיל ההתבגרות החווים צמיחה מוגברת של החזה, אך התופעה חולפת ללא צורך בטיפול מיוחד ברגע שגיל ההתבגרות שלהם מסתיים וההורמונים בגופם 'נרגעים'. למרות זאת, קיימים מקרים בהם התופעה אינה פוסקת והם ממשיכים לחוות צמיחה מוגברת של החזה, גם לאחר ימיו הסוערים של גיל ההתבגרות.

סוגי הטיפול

ישנם שני סוגי טיפול בגניקומסטיה.

  1. במהלך התפתחות החזה- במקרים בהם מתבגרים חווים כאבים בחזה או נוטלים תרופה הידועה ככזאת העלולה לגרום להתפתחות מוגברת של החזה, מדובר בטיפול תרופתי ומניעתי. הטיפול הנפוץ הוא בדיקה על ידי רופא אנדוקרינולוג והפנייה לטיפול תרופתי.
    טיפול גניקומסטיה לאחר סיום התפתחות החזה- הטיפול נעשה באמצעות פרוצדורה כירורגית, כלומר ניתוח הקטנת חזה. הניתוח מבוצע על ידי כירורגים פלסטיים מקצועיים ומנוסים.

    סוגי ניתוחים
  2. ניתוח קטן- מטרת הניתוח הקטן הינה טיפול בגניקומסטיה שומנית רכה בלי עודפי עור משמעותיים. ניתוח זה מתבצע בטכניקה של שאיבת שומן, ואם זה הניתוח שתעבור תוכל לחזור הביתה עוד באותו היום.
  3. ניתוח גדול- מטרת הניתוח הגדול היא להתמודד עם גניקומסטיה בעלת עודפי עור רבים, כלומר עם מצב בו השד נראה כמו שד נשי מפותח. ובאמת, ההליך ידמה לניתוח הקטנת חזה שעוברות נשים. מדובר בניתוח תחת הרדמה מלאה שלאחריו יידרש אשפוז.חשיבותה של פגישה מקדימה עם המנתחלפני התאמת כל טיפול, חשוב מאוד שתיפגש עם המנתח על מנת שתתקבל תמונה מלאה על המצב הרפואי שלך.
  • תיק רפואי יסודי- חשוב להגיע לפגישה עם תיק רפואי מלא ויסודי, וליידע את הרופא המנתח בכל הפרטים הרפואיים החשובים עלייך, בהווה וגם בעבר.
  • קביעת הסיבות לגניקומסטיה- ברגע שהרופא המנתח יקבל את מלוא הפרטים, הוא יוכל לקבוע את הסיבות לגניקומסטיה ולהבין האם אכן נדרש ניתוח הקטנת חזה במקרה שלך.
  • בחירת הניתוח המתאים- במידה והרופא המנתח יגיע למסקנה שניתוח נחוץ, המידע היסודי והמדויק, יעזור לו להתאים לך את הניתוח, בהתחשב בכמות השומן והרקמות בחזה.

הכנה לפני הניתוח

במידה והרופא החליט על ניתוח הקטנת חזה ישנם כמה שלבים מקדימים שחשוב מאוד שתכיר.

  • בדיקות שגרתיות- מדובר על כמה בדיקות שגרתיות כמו בדיקות דם ובמקרים מסוימים יתבצעו אף ממוגרפיה ואולטרסאונד של השד, על מנת לוודא שלא קיימת בעיה רפואית שיכולה לסכן אותך ולהפריע למהלכו התקין של הניתוח.
  • הפסקת עישון- אם אתה מעשן חשוב שתדע שכחודש לפני הניתוח מומלץ מאוד שלא לעשן (אבל היי, זאת הזדמנות מצוינת להפסיק).
  • תרופות נגד קרישת דם- אם אתה נוטל תרופות נגד קרישת דם, ייתכן ותצטרך להפסיק ליטול אותן שבועיים לפני מועד הניתוח, לפי הנחיית הרופא שלך.
  • צום- לפני הניתוח עצמו תצטרך להיות בצום על פי הנחיית הרופא (לא מפתיע).

לאחר הניתוח

  • לאחר ניתוח קטן- תתבצע לאזור המנותח חבישת לחץ ותוכל לחזור לביתך.
  • לאחר ניתוח גדול- תישאר באשפוז למשך כמה ימים. בתחילה אתה עשוי להרגיש תחושה לא נעימה בחזה, ואף לסבול מכאבים (לא עלינו). במקרים כאלו תוכל להשתמש במשככי כאבים שניתן לקנות בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא. בחלק מהמקרים נשארים בגוף נקזים שתפקידם לטפל בהפרשות ובמצב כזה תהיה מטופל באנטיביוטיקה עד להוצאתם. אל תיבהל אם החזה יראה נפוח, א-סימטרי או שיופיעו שטפי דם מתחת לעור שלך, מדובר בתופעות לוואי שיחלפו תוך זמן מה.

עוד דברים שחשוב לנו שתדע


החזה ייראה קטן יותר כבר לאחר הניתוח, אך את התוצאות הסופיות תוכל לראות כעבור שלושה חודשים. בהתחלה אמנם יהיו צלקות, אך הן יחלימו תוך מספר חודשים עד שנה, וכמעט שלא יהיה ניתן לראות אותן. חשוב לציין כי אצל חלק מהגברים יכולה להתרחש הצטלקות יתר, גם לאחר פרק זמן זה, בשל נטייה טבעית.

נכון שיש כאן המון מידע, ושניתוח להקטנת חזה הוא תהליך ארוך, אך מדובר במתנה שתהנה ממנה לכל החיים. לפני שאתה נכנס לתהליך כזה, חשוב שתגיע לייעוץ עם הרופאים המומחים, שיקבעו מה בדיוק נדרש, יענו על השאלות שלך וילוו אותך בכל שלב ושלב בתהליך.

בהצלחה!

נגישות