תפריט

שניה לפני שאנחנו ניגשים למה שבעצם קורה בניתוח עצמו, חשוב שתדעו שניתוח אף יש לעשות אך ורק לאחר פגישת ייעוץ המתקיימת לפני הניתוח עצמו בפועל.

פגישת הייעוץ למעשה כוללת בתוכה בדיקה של מבנה האף והפנים של המטופלים, ואף אבחון מטעם הרופא כדי להתאים את סגנון הניתוח ולוודא האם ניתוח האף הוא אסתטי בלבד, ומהי סיבת הניתוח. כמו כן, המידע בפגישת הייעוץ יכלול הסבר על ניתוח אף כמו גם כיצד להתכונן לניתוח ואף הסבר על ההחלמה.

אחת הנקודות החשובות שצריך לזכור היא שתיאום הציפיות בין המטופלים לרופא המטפל בנושא תוצאה סופית של הניתוח הוא שלב שאסור לוותר עליו במהלך פגישת הייעוץ היות והמטרה היא למעשה להגיע לאף שמותאם אישית למבנה הפנים, וכמובן שאצל כל אדם זה משתנה.

במהלך פגישת הייעוץ יתקיים שאלון לגבי העבר הרפואי של המטופלים (האם הייתה פגיעה כלשהי באף בעבר, האם היו ניתוחים קודמים, בעיות בנשימה, תרופות קבועות שהמטופלים נוטלים או אלרגיות כלשהן) והם יופנו לבדיקות דם.

ניתוח אף מתבצע בשתי שיטות:

  • ניתוח אף בשיטה סגורה בה מבצעים חתכים הנעשים דרך הנחיריים וכך לא נותר סימן חיצוני ובשיטה זו, גם ההחלמה מהירה יותר.
  • ניתוח אף בשיטה פתוחה בה הניתוח נחשב למורכב יותר ובעיקר משמש למקרי ניתוח לצורך תיקון או אחרי פציעות. בשיטה זו נותרת צלקת.

הניתוח יכול להתבצע בהרדמה מקומית או בהרדמה מלאה, לרוב הניתוחים מתבצעים בהרדמה מלאה המעניקה ביטחון גם למטופל, וגם לרופא בזמן הניתוח.

החלמה מניתוח אף היא תהליך בפני עצמו. באופן עקרוני לאחר כשבוע יוסר הגבס (כמובן שזה יכול להיות לכאן או לכאן ולהשתנות בהתאם לכל אדם וקצב ההחלמה שלו). ישנו סיכוי לחבורות באזור הניתוח ואף נפיחות, כאבי ראש קלים, דימום קל ושטפי דם מסביב לעיניים. על הכאבים, ניתן להקל עם משככי כאבים.

חשוב להקשיב להנחיות הרופא בנושא התנהלות בזמן ההחלמה ואף להקפיד להגיע לביקורות התקופתיות לצורך מעקב ההחלמה לאחר הניתוח – הביקורות האלו הן חשובות ביותר.

תהליך ההחלמה נמשך עד שנה, כאשר לאחר שבועיים מסירים את התפרים והחבישות, לאחר שלושה שבועות רוב החבורות כבר נעלמות ולאחר כשישה שבועות הנפיחות תרד ועד שנה אף לא תורגש בכלל.

תוצאות משמעותיות ניתן לראות כבר בחצי שנה הראשונה, וזה יכול להמשך גם עד לאחר שנה.

תהליך ההחלמה מהניתוח עשוי להמשך עד כשנה. ברוב המקרים השינויים המשמעותיים יחולו בחצי השנה הראשונה וכבר אז תוכלו לראות תוצאות משמעותיות. בחלק מהמקרים עוד תראו שינויים באף שלכם גם לאחר שנה.

נגישות