תפריט

לרוב כשאנו בוחרים לעבור הליך כירורגי כזה או אחר, מעסיקות אותנו שאלות הנוגעות להליך עצמו ולשלבי ההחלמה ואנו שוכחים לרגע כי נדרשת מאתנו היערכות חשובה המשפיעה גם על ההליך עצמו וגם על ההחלמה ממנו. היערכות נכונה, תקדם תהליך שתוצאותיו מיטביות.  אם כן, כיצד עליך להתכונן לניתוח אף?

בחירת מנתח אף מומלץ

שלב זה אולי ישמע טריוויאלי, אולם ישנה חשיבות גדולה לסינון ואיתור מנתח אף מומלץ בעל ניסיון מוכח ותיק עבודות עשיר המעיד על יכולותיו. לאחר שאיתרתם את מנתח האף חשוב לקבוע עמו פגישת ייעוץ.
פגישת הייעוץ מהווה חלק מתהליך ההכנה הנפשית וכוללת בתוכה גם תיאום ציפיות. זכרו כי לרופא המנתח יש אחריות מקצועית ומוסרית לבחון אם ציפיותיכם ראליות ונכונות לכם ועל כן חשוב כי תשתפו אותו בתוצאה אליה אתם שואפים להגיע וודאו מולו עד כמה הדבר אפשרי.
כמו כן, מומלץ לנצל את פגישת הייעוץ לתשאול אודות תהליך הניתוח, תהליך ההחלמה ודרישות המותאמות להיסטוריה הרפואית שלכם. אם סבלתם בעבר או סובלים בהווה מבעיה רפואית כלשהי, אם קיימת רגישות לתרופות כלשהן, חשוב להגיע אל הרופא עם כל המסמכים הרלוונטיים.

זכרון לקחת עמכם לפגישת הייעוץ מחברת ועט, רשמו את המלצותיו של הרופא באשר לתרופות, שינויים באורח החיים לקראת הניתוח ואמצעים המסייעים לאחר הניתוח בתהליך ההחלמה.

למידע נוסף כיצד לבחור מנתח אף, לחצו כאן.

ניתוח אף לגבר

סידורים לפני תאריך ניתוח האף

לאחר ששוחתם עם הרופא המנתח ולמדתם ממנו אילו בדיקות עליכם לעשות, אילו תרופות עליכם לרכוש ולמה לצפות בתהליך ההחלמה מומלץ לבצע מספר סידורים נוספים מראש:

  • כשבועיים לפני ההליך, יש לוודא שבן/בת זוגך, קרוב משפחה או חבר קרוב יוכלו להסיע אותך אל המרפאה שבה אתה מבצע את הניתוח וחזרה ממנה.
  • מומלץ לוודא כי יש מישהו שיוכל ללון אתך לפחות 24 שעות לאחר הניתוח שיעזור לטפל בך.
  • לבשל אוכל מראש, בשבועות ההחלמה הראשונים עלול להיות קושי בהכנת ארוחות, ועל כן, ייתכן שתרצה לבשל ולהקפיא מזון מראש. כך, יהיה ניתן להפשיר ולחמם מזון במינימום התעסקות. מכיוון שייתכנו כאבים בעת הלעיסה, מומלץ לדאוג לתבשילים תזונתיים ורכים.
  • לדאוג לאמצעי בידור אשר יפיגו את השעמום בתחילתו של תהליך ההחלמה כגון מגזינים, ספרים, מאגר סרטים וכדומה..
  • רכישת יד עזר (ריצ'ר), כלי שיעזור בהרמת דברים, כך שלא יהיה צורך להתכופף לעתים קרובות מדי.
  • רכישת חולצות מכופתרות רופפות ונוחות כך שלא יהיה צורך למשוך שום דבר מעל הראש ולהסתכן בפגיעה באף הרגיש.

 ממה להימנע לפני ניתוח אף?

היערכות נכונה לקראת ניתוח אף לא פעם כוללת גם רשימה של איסורים או דברים מהם כדאי להימנע כגון:

  • הימנעות משתיית אלכוהול כשבוע לפני ניתוח האף. שתיית אלכוהול מחלישה את המערכת החיסונית ועלולה לעכב את תהליך ההחלמה.
  • הימנעות מעישון סיגריות לפחות כשבוע לפני הניתוח ולכל אורך תהליך ההחלמה.
  • הימנעות משימוש בתרופות בעלות תכונות של דילול דם כגון אספירין, במידה והנך לוקח תרופות שכאלו, חשב ליידע ולהיוועץ ברופא המנתח כיצד לנהוג.
  • יש להימנע מאכילת מזון כ 6-8 שעות לפני הניתוח – בהתאם להנחיות הרופא

הימנעו משתיית אלכוהול הימנע מעישון 

היערכות ביום הניתוח

 דאגתם לכל הסידורים, נמנעתם משתיית אלכוהול ומעישון ופעלתם לפי כל הנחיות הרופא המנתח,
היו קשובים לגוף שלכם. אם הנכם מרגישים לא טוב בבוקר הניתוח, ידעו את הרופא מבעוד מועד על מנת לוודא כי לא מדובר בדבר חריג אשר יכול להשפיע על תהליך הניתוח.
הסירו תכשיטים והשאירו אותם בבית ודאגו להסיר לק מן הציפורניים – שינוי גוון הציפורניים בעת הניתוח משמש את הצוות הרפואי כאינדיקציה לבעיות רפואיות.

לסיכום

ישנם דברים רבים שמטופל יכול לעשות טרם ניתוח אף על מנת להתכונן לניתוח אף, מאמר זה אמנם מספק טיפים להכנה, אך תמיד כדאי לתת לרופא המנתח או לשאר הצוות הרפואי להדריך אותך ולפעול לפי ההנחיות שלהם. חשוב לזכור כי אנשים שונים  זה מזה ומאמר זה לא יכול לקחת בחשבון כל סוג של מטופל. אם יש לך חששות או מצבים ספציפיים שאתה רוצה לדון בהם, שמור על תקשורת פתוחה ומלאה עם הרופא המנתח שלך ופעל לפי הנחיותיו.

למידע נוסף אודות תהליך ההחלמה מניתוח אף, לחץ כאן
מעוניינים לתאם פגישת ייעוץ? השאירו פרטים בטופס שבתחתית מאמר זה ונציג ייצור עמכם קשר.

נגישות