תפריט

התאמה לניתוח הגדלת חזה

  1. התאמה- אם את אינך מרוצה ממראה או גודל החזה שלך, מסיבות אסתטיות שונות כמו למשל חזה שאינו מפותח דיו לטעמך, שד שאיבד את נפחו כתוצאה מהנקה או מהתבגרות, חוסר פרופורציה בין החזה שלך לשאר הגוף, הבדלים בגודל בין שד לשד, ועוד מגוון סיבות, על פניו קיימת התאמה ראשונית לניתוח הגדלת חזה. השלב הבא הוא פגישת ייעוץ עם הרופא, כבר נגיע לזה.
  2. אי התאמה- ישנם מקרים בהם הגדלת חזה תסכן אותך, ולכן ההליך לא יוכל להתבצע. מדובר במקרים של שלושה חודשים עד שנה לאחר סיום הנקה, מחלות נפשיות בדרגה מסוימת המצריכות טיפול תרופתי ומחלות קשות פעילות או שלא עברו שנתיים מרגע ההחלמה מהן. אם את חולה במחלה כרונית מסוימת, יכול להיות שכן ניתן יהיה לבצע את הניתוח, אך תזדקקי לאישור מהרופא המטפל שלך.

פגישת ייעוץ

כפי שהבטחנו, הגענו לשלב בו נסביר לך הכל על פגישת הייעוץ עם הרופא.

  • בדיקות התאמה וקביעת גודל השתלים- מדובר בפגישה שהיא כולה בשבילך. המטרה שלה היא קודם כל לאבחן באופן סופי את ההתאמה שלך לניתוח הגדלת חזה מבחינה בריאותית ולבצע בדיקת שדיים לקביעת גודל השתלים הרצויים.
  • שיחה ומידע על הניתוח- לאחר הבדיקות, יגיע הזמן לשוחח עם הרופא בצורה פתוחה וחופשית על כל דבר שמעסיק אותך בקשר לניתוח- כמו תנוחות שינה לאחר הניתוח, מהלך הניתוח עצמו, כאבים, התאוששות והחלמה. במהלך הפגישה הרופא יסביר לך כל מה שחשוב שתדעי על מהלך הניתוח ועל החומרים בהם הוא הולך להשתמש.
  • הפנייה לבדיקות נוספות ותיאום פגישה שנייה- כבר בפגישה הראשונה יפנה אותך הרופא לבדיקות מקדימות כמו בדיקות דם, על מנת לבדוק שמצבך הבריאותי תקין ושאפשר לנתח אותך. יכול להיות שתופני גם לבדיקת ממוגרפיה, במיוחד אם גילך הוא ארבעים פלוס. בסיום הפגישה תתואם לך פגישת ביקורת שלפני ניתוח, במהלכה יתאימו לך חזייה רפואית מיוחדת שתלבשי מיוחד לאחר הניתוח, והיא תלווה אותך בשלבי ההחלמה הראשונים.

דברים שחשוב לנו שתדעי על השתלים 

  1. סוג השתלים- כיום מקובל להשתמש בעיקר בשתלי סיליקון מהדור החדש מפני שהם בעלי עמידות גבוהה ומיוצרים מהחומרים האיכותיים ביותר בשוק. ישנם פיתוחים חדשים בתחום, המאפשרים ייצור שתלים בהתאמה אישית למבנה הגוף שלך, על מנת להעניק לשדיים שלך טבעיות הן מבחינת מראה, הן מבחינת תחושה.
  2. בחירת גודל השתלים- גודל השתלים בהם יעשה שימוש בניתוח שלך, הוא נושא פתוח לשיחה בינך לבין הרופא שלך. רצונותייך יישמעו ויילקחו בחשבון בתהליך. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הקריטריונים הראשונים הנלקחים בחשבון הם הבטיחות והבריאות שלך, וגם במקרה שאת לא מחפשת את המראה הטבעי, חשוב לשמור על שתלים בגודל פרופורציונלי. בסופו של דבר ההחלטה על גודלם של השתלים היא החלטה משותפת שלך ושל הרופא, והיא צריכה לאזן בין ההמלצה הרפואית לרצון האישי שלך.
  3. פרמטרים בבחירת הגודל
    ישנם מספר פרמטרים המשחקים תפקיד בבחירת גודל השתלים, למשל:
  • המרקם הרצוי- פרמטר אחד הוא האם את מחפשת תחושה יותר טבעית או שתל יותר עגלגל ונוקשה. כל אחת ומה שנוח ומתאים לה.
  • צורת השד הרצויה- פרמטר נוסף הוא הצורה שבה את רוצה שייראה החזה החדש שלך. ישנן נשים שחולמות על חזה שופע ועגול, ואילו אחרות שמעדיפות חזה בצורת אגס, ששומר על סוג של מראה טבעי.
  • מיקום החדרת השתל- קיימים הבדלים בין סוגי השתלים. חלק מהם יהיה נוח יותר למקם בחלקו העליון של השד שלך, ואילו חלק יתאימו הרבה יותר למיקום בחלק התחתון. בחירת המיקום תשפיע על היכולת לבצע בדיקת ממוגרפיה לאחר הניתוח, על נגישות למישוש השתל וכמובן על המראה הסופי. באשר למיקום החדרת השתל, מדובר במיקום המדויק בו ייווצר החתך שיאפשר להכניס את השתל לשד שלך. הרופא ישתף אותך בחוות דעתו הרפואית בנוגע למיקום המאפשר לו רמת דיוק גובהה לצד הקטנת הסיכוי להצטלקות.

דברים שחשוב לנו שתדעי על הניתוח

  • יום הניתוח- תצטרכי להגיע לניתוח עצמו לאחר שצמת במשך 6 שעות, ללא אוכל ומים, ואם את מעשנת אז גם ללא עישון. נוסף לכך, לחדר הניתוח תצטרכי להגיע ללא איפור, תכשיטים או פירסינגים.
  • מהלך הניתוח- ניתוח הגדלת חזה אורך כשעה וחצי והוא יתבצע בהרדמה מלאה (אלא אם כן מדובר במקרה חריג בו יוחלט אחרת מבעוד מועד). במהלך הניתוח הרופא יבצע אחד ממספר חתכים, דרכם ניתן יהיה להחדיר את השתלים: חתך תת-שדי, חתך סביב העטרה וחתך דרך בית השחי. סוג החתך יבחר כבר בפגישות המקדימות, בתיאום איתך ותוך התחשבות באפשרות להנקה לאחר הניתוח והקטנת הסיכוי להצטלקות. החתך הנפוץ ביותר הינו חתך תת-שדי, מפני שהוא מאפשר לרופא שדה ראייה רחב המקל על החדרת השתל וקביעת מיקומו. לאחר מכן נעשה המיקום של השתל מתחת או מעל לשרירי החזה, בהתאם לכמות השומן שבין העור לשתל.

כמה נקודות חשובות לגבי ההחלמה מניתוח הגדלת חזה

  • השגחה בבית החולים- כשהניתוח יסתיים תישארי להשגחה של כמה שעות בבית החולים. לאחריה תתבצע הערכת מצב, ואם מצבך יהיה תקין תוכלי לחזור לביתך.
  • חזייה רפואית מיוחדת- כפי שכבר סיפרנו, בתום הניתוח תולבש לך חזייה רפואית מיוחדת, שתהפוך להיות החברה הכי טובה שלך בזמן תהליך ההחלמה. תצטרכי להישאר איתה במשך שבוע, גם במהלך שנת הלילה. בסוף השימוש בה תוכלי ללבוש כל חזייה שתרצי.
  • תקופת ההחלמה- מדובר על תקופה של שלושה שבועות בדר"כ. כעבור שבוע כבר תוכלי לחזור לפעילות תקינה, אך חשוב שתימנעי מהרמת חפצים כבדים ומגע פיזי עם אזור החזה. במהלך התקופה תזומני למספר ביקורות שמטרתן לעקוב אחרי תהליך ההחלמה שלך ולוודא שהוא תקין.
  • תוצאות הניתוח- לאט לאט עם ההחלמה תוכלי להבחין בשינויים וליהנות החזה שכל כך רצית וחלמת עליו.

אנחנו מקווים שהמידע הועיל וסיפק לך תשובות לשאלות והצצה לכל שלב בתהליך. בתחילת תהליך הגדלת חזה חשוב מאוד שתגיעי לייעוץ עם רופא מומחה, שיקבע מה בדיוק נדרש, יענה על השאלות שלך, יקבל יחד איתך את ההחלטות החשובות וילווה אותך בכל שלב ושלב בתהליך.

בהצלחה!

נגישות