תפריט

הזעה היא תהליך טבעי, הזעת יתר היא לא- בתור התחלה, חשוב לזכור שהזעה היא תהליך טבעי של הגוף ומטרתה לקרר אותו ולווסת את הטמפרטורה שלו. כלומר הזעה היא חלק מהפעילות התקינה של הגוף שלנו, והיא דבר חשוב למערכת הגופנית כולה. עם זאת, אתם בוודאי יודעים ומרגישים שהזעה בכמות שאינה תקינה יכולה להקשות על החיים.

הזעת יתר

חשוב לציין כי קיימים שני סוגים של הזעת יתר – הזעה כללית והזעה מוקדית.

  1. הזעת יתר כללית: הזעת יתר כללית מורגשת בכלל אזורי הגוף. בדרך כלל הזעת יתר כללית היא תסמין נלווה לתופעות אחרות מהן סובל האדם למשל פעילות יתר של בלוטת המגן, ירידה משמעותית בכמות הורמוני המין בגוף או השמנת יתר. כמובן שיש לאבחן ולבודד תופעות אחרות בצורה מקצועית על מנת לקבוע שהזעת היתר הינה תופעה נלווית.
  2. הזעה מוקדית: הזעה מוקדית מופיעה במוקד או בכמה מוקדים בגוף, ולא בכלל האזורים. מדובר למשל בהזעה בכפות הידיים, בכפות הרגליים, בפנים ובבתי השחי. הזעה מוקדית יכולה לגרום למצב בו כפות הידיים של האדם ממש נוטפות זיעה והרגליים שלו מחליקות בתוך הנעליים.

הזעת יתר – כך תוכלו לטפל בתופעה ולשפר את איכות החיים שלכם

סוגי הטיפול המומלצים הם כמובן לפי סוג ההזעה ממנה סובלים המטופלים. ההתאמה של כל טיפול צריכה להיות אישית ולהתאים בדיוק לבעיותיו ולמגבלותיו של כל מטופל.

  • במקרי הזעת יתר כללית: הטיפול המומלץ בהזעת יתר כללית הוא בדיקה מקיפה על מנת לגלות את הבעיה האמיתית, שהזעת היתר הכללית כפי שכבר נאמר היא רק סימפטום המצביע עליה.
  • במקרי הזעה מוקדית: ישנם שני טיפולים מתאימים, אחד מהם הוא שאיבת בלוטות זיעה והשני הוא טיפול זמני בהזעת יתר.
  1. שאיבת בלוטות זיעה:
    הליך שאיבת בלוטות זיעה הוא טיפול במהלכו נשאבות בלוטות הזיעה באיזור בתי השחי. מדובר בטיפול בעל השפעה מידית, והמטופל ירגיש בשינוי כיומיים עד שבוע לאחר ההליך נוסף על כך, שאיבת בלוטות זיעה מאפשרת למטופל לחזור לשגרה המלאה שלו יומיים בלבד לאחר שבוצעה.
    שאיבת בלוטות זיעה הינה הליך שמונע את הזעת היתר המוקדית לטווח ארוך, ומאפשר למטופל לנהל אורח חיים ללא התופעה. לאחר שאיבת הבלוטות, השליש מהמטופלים עלולים לחוות תופעה של 'פיצוי יתר' שיכולה להתבטא בהזעת יתר במקומות אחרים בגוף, גם כאלו שלא התרחשה בהם בעבר.
  • זמני בהזעת יתר- הטיפול מתבצע באמצעות הזרקת חומר פעיל היוצר 'קצר' בין ההוראות ששולחת מערכת העצבים לבלוטות הזיעה, ובכך מפסיק את ההזעה המוקדית. החומר גורם גם להיחלשות השריר שמחובר אל בלוטות הזעה במוקדי הזעה כמו הידיים, בתי השחי והרגליים. מדובר בטיפול קצר הנמשך בין עשרים דקות לחצי שעה ומתבצע במרפאה עצמה. לעיתים נדרשת הרדמה מקומית של האזור, מה שיכול לגרום לתחושת אי נעימות קלה, החולפת במהרה ברגע שהאזור מתעורר. ההשפעה של הטיפול תורגש בין יומיים לשבוע ממועד ההזרקה, ותפעל במשך חצי שנה. ניתן לחזור על הטיפול לפי הצורך כל חצי שנה, בהמלצתו של הרופא המטפל.

חשיבותה של פגישה מקדימה עם הרופא

לפני כל אחד מההליכים, חשוב לקיים פגישה עם הרופא על מנת שיקבע מהו בדיוק הטיפול המתאים עבורכם.

  • שאיבת בלוטות זיעה – במידה והרופא יקבע כי הטיפול המתאים במקרה שלכם הוא שאיבת בלוטות זיעה, הוא יוודא כי מצבכם הרפואי מאפשר את הניתוח, ולאחר מכן יסביר לכם על מהלך הניתוח, תופעות הלוואי והסיכונים האפשריים. בנוסף, במהלך הפגישה יערוך איתכם הרופא תיאום ציפיות בנוגע לתוצאות הניתוח.
  • טיפול זמני בהזעת יתר – במידה והרופא יקבע כי מדובר בהזעת יתר מוקדית, הוא יאתר את המיקום המדויק בו יש להזריק את החומר, ולאחר מכן יסביר לכם בפירוט על התהליך ועל התקופה שאחריו. חשוב לציין כי ישנם רופאים רבים שלא מטפלים בשיטה זו, מאחר והם לא רוצים לקחת את הסיכון שיטעו באיתור הנקודה הספציפית אליה יש להזריק את החומר. לכן, אם אתם שוקלים הליך כזה בחרו ברופא מקצועי ומנוסה בביצוע בשיטה זו.

מידע נוסף שחשוב לנו שתדעו על ניתוח שאיבת בלוטות זיעה

  • הניתוח מתבצע על ידי יצירת מספר חתכים בבתי השחי ושאיבת רוב בלוטות הזיעה מתוך הגוף בטכניקה מיוחדת בעזרת צינורות דקיקים.
  • לאחר הניתוח יכול להיות שתרגישו תחושת אי נוחות קלה באזור, אך היא תחלוף במהרה. נוסף לכך, תקבלו מהרופא הנחיות מדויקות בנוגע לפעילות גופנית ושימוש בתכשירים לאחר הניתוח.
  • כבר כעבור מספר ימים תזיעו הרבה פחות, וההזעה תמשיך ותפתח ככל שיעברו הימים. אם תחושו כאב נקודתי תוכלו לקחת משככי כאבים. לאחר כמה ימים תוכלו לשוב בשמחה ובהנאה אל השגרה שלכם, שרק תלך ותשתפר.מידע נוסף שחשוב לנו שתדעו על טיפול זמני בהזעת יתר  
  • התהליך לא מצריך אשפוז. ההחלמה מהירה והתוצאות מידיות יחסית.
  • לאחר הזרקה בבתי השחי, אין להשתמש בקרמים או דיאודורנטים במוקדים אלו.
  • אם עברתם הזרקה נקודתית בידיים, יכול להיות שתחושו חולשה זמנית בכפות הידיים. לא לדאוג, היא תחלוף כעבור מספר ימים.
  • הפסקת ההזעה תורגש באופן ברור לאחר כמה ימים מיום הטיפול.
  • במקרה של טיפול מוקדי, לא קיימות כמעט תופעות לוואי. הסיכוי להזעת יתר מפצה באזורים אחרים בגוף הוא קטן מאוד, וגם אם היא קורית היא חולפת כעבור זמן קצר.

אנו מקווים שהמידע עזר לכם ועודד אתכם. יש לבעיה שלכם פתרון נגיש וקל, ואתם לא חייבים להשאר במצב בו אתם נמצאים.

בהצלחה!

נגישות