תפריט

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות של תזונה נכונה וספורט, בהתאם לכך צצו תחומים חדשים בתחום הפעילות הספורטיבית, אימוני קורס פיט, פילאטיס ועוד.במקביל, חברות החלו למכור ולייצר חומרים אורגנים בריאותיים, מסעדות החלו להגיש מזון בריא ומזין ועוד. דימוי הגוף הפך להיות עניין של מה בכך, עניין של שגרה.

לצד זה מתקיימות היום שתי קבוצות, הקבוצה הראשונה שעניינה – דיאטה וירידה במשקל, החל משומרי משקל, דיאטת דש, אטקינס ועד תהליך מורכב יותר של קיצור קיבה, אשר במקביל לכך משלבים לרב פעילות ספורטיבית, במכון כושר או אימון בקבוצות.

הקבוצה השנייה והנפוצה יותר, הם אנשים בעלי משקל תקין מבחינת BMI, אך למרות שהם שומרים על תזונה מאוזנת ועוסקים בפעילות ספורטיבית, הם אינם מרוצים מגופם, משום שקיימים אזורים עם מצבור שומן קטן שהם לא מצליחים להיפטר ממנו. דוגמה לכך, היא אותה אמא שחוזרת מחופשת לידה אחרי שהשילה את עודפי המשקל שעלתה בהם במהלך ההריון, אבל עדיין מרגישה שהבטן שלה לא חזרה לעצמה ואינה שטוחה כמקודם. יש מקומות בגוף עם מצבור שומן קטן אך עקשן שאותה פעילות ספורטיבית או תזונה מאוזנת לא מצליחים להמיס! כאן נכנס טיפול חדשני בשם המסת שומן או בשמו המוכר יותר – הקפאת שומן, מדובר בתהליך, שבמקביל לאכילה נכונה וכושר, יכול לסייע לנשים וגברים לצמצם הקיפים בגוף במקומות בהם הספורט וההרזיה פשוט לא הצליחו.

האם הקפאת שומן עובדת? במה מדובר בכלל?

לפני הכול, אם אתם שוקלים לבצע הקפאת שומן, עליכם לקבוע פגישת ייעוץ אל מול גורם מקצועי מוסמך כדי לבחון את התאמתכם לתהליך זה. הקפאת שומן הוא טיפול ייחודי שבו מתבצעת פגיעה מכוונת ברקמות ובתאי שומן. מהות הטיפול, היא להקפיא תאי שומן בטמפרטורה של 10- מעלות ולהביא בכך לפירוקם. בהתחלה מתבצעות מדידות היקפים וצילומים של "אזור היעד" (המקום הנבחר להקפאת שומן – הירכיים, המותניים, הישבן, הגב העליון או התחתון וכו') ממספר זוויות. השלב הבא הוא מריחת ג'ל מבודד והצמדת מטלית בד לצורך יצירת שכבת בידוד נוספת. זו היא למעשה ההכנה הראשונית לטיפול.

לאחר מכן, בזמן שהמטופל/ת שוכבים על מיטת הטיפול, מוצמד ל"אזור היעד" (כאמור – לירכיים, למותניים, לישבן וכו') מכשור ייעודי אשר מבצע קירור הדרגתי עד לטמפרטורה של 10- מעלות. חשוב לציין, כי יתכן ותיגרם תחושת אי נעימות זמנית, אך הטיפול עצמו אינו כרוך בכאבים.

לאחר כ – 6 שבועות (כמעט חודשיים) שרידי תאי השומן שהוקפאו יופרשו מהגוף דרך מערכת השתן. בממוצע, טיפולי הקפאת השומן אורכים כשעה אחת ומלבד תופעה של אדמומיות למספר ימים, ניתן לחזור לשגרה באופן מיידי. חשוב להדגיש, כי בסיום הטיפול לא יורגש הבדל משמעותי ועל כן מומלץ לבצע 3 טיפולים במינימום.

על יעילות הצרת היקפים באמצעות הקפאת שומן יכולים להעיד אלפי נשים וגברים. ביניהם אגב, יש גם לא מעט מפורסמים. קחו לדוגמה את קים קרדישיאן, אושיית אינסטגרם ואשת האופנה והעולם הגדול שגם עברה תהליך של הקפאת שומן. ובתור מי שלרבים מאיתנו יצא לראות על המסך, אין ספק כי התוצאות הן מרשימות במיוחד.

דוגמה נוספת היא הזמרת מריה קארי, אשר לאחר תהליך של דיאטה קפדנית, בה הצליחה להוריד 20 ק"ג היא עברה גם טיפולי הקפאת שומן למיצוק העור ולצמצום היקפים באותם אזורים שבהם הדיאטה לא הספיקה. אם כן, התשובה לשאלה האם הקפאת שומן עובדת – היא בהחלט כן.

האם הקפאת שומן נחשבת לתהליך בטוח?

בהשוואה לפרוצדורות אחרות לירידה במשקל, הקפאת השומן נחשבת לבטוחה. ראשית, המכשיר בעל רישיון אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) של משרד הבריאות. מבחינת התהליך עצמו, היא מאפשרת להיפטר מעודפי שומן קטנים (במותניים, בבטן, בידיים, בישבן וכו') ללא התערבות פולשנית. מה שכן, חשוב כמובן להתייעץ מול גורם מיומן ומקצועי.

יתרונות בולטים של תהליך הקפאת שומן:

  • עפ"י רוב, מדובר בתהליך עם רמת סיכון נמוכה לבריאות.
  • הקפאת שומן מתאימה לאנשים אשר איבדו ממשקלם או שמשקלם הוא תקין אך עדיין נותרו להם מצבורי שומן בגוף.
  • תוצאות הטיפול של הקפאת השומן נשמרות לטווח ארוך. הסיבה לכך היא משום שתאי השומן שהוקפאו אינם מתחדשים לאחר שהם יוצאים מהגוף.
  • תהליך הקפאת שומן לצד הקפדה על פעילות גופנית ותזונה נכונה, יכולה לשפר ולהעלות פלאים את תחושת הביטחון העצמי.

דגשים חשובים לפני התחלת טיפול של הקפאת שומן

כאמור, הצרת היקפים באמצעות הקפאת שומן יכולה להיות אפקטיבית מאוד. לצד זאת, לפני שמתחילים טיפול, ישנן מספר נקודות שמאוד שחשוב לשים לב אליהן:

  • זהות הגורם שמבצע את הטיפול: בדומה לטיפולים אסתטיים אחרים כגון עיבוי ומילוי שפתיים באמצעות חומצה היאלורונית, הקפאת שומן חייבת להתבצע ע"י צוות מומחים מוסמכים בלבד. אם אינכם בטוחים כי זה אכן המצב, אל תתביישו לבקש אישורים על כך. עדיף רגע של "ביישנות" מאשר חלילה סיכונים בריאותיים לטווח ארוך.
  • איכות המכשור אשר באמצעותו מתבצע הטיפול: חשובה מאוד איכות המכשור אשר באמצעותו יתבצע הטיפול. וכדי שתוכלו לוודא כי המכשור הוא איכותי – שימו לב למחיר. מחירים שהם נמוכים מדי יכולים להעיד בהכרח על מכשור באיכות ירודה ואולי אפילו על זיופים. שימו לב לזה!
  • קבלת פרטים מלאים על גורמי הסיכון הפוטנציאלים: תהליך הקפאת שומן הוא אומנם בטוח בסך הכול, אך הוא אינו חף לגמרי מסיכונים בריאותיים. אנו חוזרים ומדגישים: בטרם תחילת הטיפול – קבעו פגישת ייעוץ אל מול גורם מקצועי מוסמך אשר יוכל לבחון ולאשר כי הוא אכן מתאים עבורכם. כמו כן, דרשו לקבל הסבר מלא בנוגע לכלל גורמי הסיכון הקיימים.

לסיכום, כאמור – התשובה לשאלה האם הקפאת שומן עובדת היא כן. מדובר בהליך חדשני ואפקטיבי אשר באמת יכול לסייע לכם לצמצם היקפים. עם זאת חשוב לסייג, כי הוא לא מחליף פעילות גופנית והקפדה על תזונה נכונה – אלא מהווה השלמה לכך. בכל אופן, בטרם תחילת הטיפול, חובה לעבור פגישת ייעוץ והתאמה אל מול גורם מקצועי מוסמך. 

רק בריאות!

נגישות